1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ایندزیت

چگونه تزویجگر موتور ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

227 بازدید
تزویجگر موتور ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی با موتور پیشران مستقیم به جای تسمه یک تزویجگر موتور دارند. تزویجگر موتور شامل سه دیسک پلاستیکی (یا سه ستاره) با تب های قفل شده هستند. این تب ها ممکن است فرسوده یا شکسته شوند و در نتیجه منجر به لغزش شوند. لغزش می تواند منجر به انتقال نیروی کم یا عدم انتقال نیرو به سیستم انتقال نیرو شود. کوپلینگ فرسوده موتور می تواند به حرکت ضعیف یا عدم حرکت همزن و سبد گردش منجر شود. بررسی تزویجگر های موتور مستلزم برداشتن موتور است که کار نسبتاً آسانی است.

هشدار: لطفاً پیش از تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت نیز نمایید.

پیش از بررسی تزویجگر موتور، ماشین لباسشویی را از برق بکشید یا جریان برق آن را از طریق جعبه فیوز یا پنل مدارشکن قطع نمایید تا از خطر شوک الکتریکی اجتناب شود. همچنین منبع تامین آب ماشین لباسشویی را نیز قطع نمایید.

اتاقک را بیرون بیاورید. موتور را پیدا کنید. پمپ روی یک سمت موتور نصب شده است. الزامی وجود ندارد که شلنگ ها را از پمپ جدا کنید مگر اینکه مانع حرکت دادن پمپ شوند. اگر مجبور هستید شلنگ ها را جدا کنید، ابتدا محل قرار گرفتن آنها را علامت گذاری نمایید. برای جدا کردن شلنگ ها، بست های وایر را با انبردست باز کرده (یا پیچ ها را شل کنید) و بست را لغزانده و شلنگ را جدا کنید.

دو بست وجود دارد که جای پمپ را به موتور محکم می کند. از پیچ گوشتی برای باز کردن بست ها و برداشتن کاور استفاده کنید. در ادامه، پمپ را بلغزانید تا موتور مشخص شود. پوشش وایرها را از موتور جدا کنید، خود وایرها را نکشید. موتور معمولاً با بست ها و پیچ های نگهدارنده در جای خود محکم می شوند. پیچ ها را جدا کنید و از پیچ گوشتی برای باز کردن بست ها (در صورت وجود) استفاده کنید. موتور را جدا کنید.

تزویجگر موتور را که روی شفت پشت موتور نصب شده، می توانید مشاهده کنید. سه دیسک را جدا کرده و آنها از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر ترک یا فرسودگی زیاد مشاهده کردید، تزویجگر را تعویض نمایید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669