1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ایندزیت

چگونه تسمه پیشران ماشین لباسشویی را بررسی کنیم؟

371 بازدید
تسمه پیشران ماشین لباسشویی

در برخی از ماشین‌های لباسشویی، بیشتر مدل‌های قدیمی، یک تسمه برای انتقال نیرو از موتور به سیستم انتقال نیرو و پمپ استفاده می‌شود. اگر تسمه پاره شود، ماشین لباسشویی به درستی کار نخواهد کرد اما صدایی شبیه به کار کردن از خود ساطع می‌کند. اگر تسمه شل شود، ماشین لباسشویی ممکن است به صورت پراکنده یا نامرتب کار کند. ماشین ممکن است صدای جیغی تولید کرده و ممکن است بوی سوختگی نیز بدهد. برخی از مدل‌ها از دو تسمه استفاده می‌کنند، یک تسمه برای سیستم انتقال نیرو و یک تسمه برای پمپ.

هشدار: پیش از بررسی، تست یا تعمیر، لطفاً مسائل ایمنی را مطالعه کرده و رعایت نمایید.

پیش از بررسی تسمه پیشران، ماشین لباسشویی را از برق بکشید یا جریان را از طریق جعبه فیوز یا پنل مدارشکن قطع نمایید تا دچار شوک الکتریکی نشوید. همچنین، منبع آب به ماشین لباسشویی را به کمک شیرها قطع کنید.

به منظور بررسی تسمه پیشران، نیاز خواهد بود که پنل دسترسی را باز کنید یا در برخی از موارد، ماشین لباسشویی را به پهلو کج کنید تا تسمه زیر آن مشخص شود. با برداشتن پوشش پشتی کار را شروع کنید و بدنبال یک تسمه باشید. اگر تسمه را نمی‌بینید (یا جای تسمه را نمی‌بینید – خود تسمه ممکن است پاره شده باشد و از دیدرس خارج شده باشد) و می‌توانید کف زمین را ببینید، پس ماشین لباسشویی شما مدل پیشران مستقیم است که از تسمه استفاده نمی‌کند. اگر نمی‌توانید کف  زمین را ببینید، چون کف ماشین یک کف استیل وجود دارد، موتور را پیدا کنید و مشخص کنید که آیا در راستای ظرف زیرین امتداد می‌یابد یا خیر. اگر اینگونه است، آنگاه تسمه از زیر ماشین لباسشویی قابل دسترسی است.

اگر مجبور هستید که ماشین را کج کنید، تکه بزرگی از مقوا را روی کف قرار دهید تا از کف و پایه‌های ماشین حفاظت شود. چون ماشین لباسشویی بسیار سنگین است، به فرد کمکی قدرتمندی نیاز دارید که با ایمنی ماشین را به یک سمت کج کند. همچنین، مقداری آب در ماشین لباسشویی باقی خواهد ماند، در نتیجه اسفنج و حوله داشته باشید تا هر گونه آب ریخته شده را تمیز کنید.

زمانی که تسمه را پیدا کردید، از کشش مناسب آن اطمینان حاصل کنید. در وسط طولانی ترین دور، تسمه را فشار دهید، تسمه نباید بیشتر از 4 الی 5 سانت خم شود. همچنین ترک خوردگی، ساییدگی گوشه‌ها یا نشانه‌های دیگر پوسیدگی تسمه را بررسی کنید. اگر تسمه فرسوده شده است، باید تعویض شود. تسمه شل ممکن است با جابجایی موتور سفت شود، اگرچه تسمه کشیده شده باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669